Үкіметтің кеңейтілген отырысында Президент Қ.Тоқаев міндетті ММСЖ реформалауды жалғастыру керектігін айтты. Бұл ретте Парламенттің ағымдағы сессиясының соңына дейін ММСЖ жаңғырту туралы заң жобасы әзірленіп, қабылдануы тиіс.
Қазақстандағы ММСЖ енгізілгеннен бері оң және теріс пікірталас нысаны болды. ММСЖ түрлі түзетулерден өткенімен, түбегейлі өзгерістер болған жоқ. ММСЖ жетілдіру қажеттілігі нақты туындады. Президент заңдардағы өзгерістерді Үкімет пен Парламент жедел пысықтауы тиіс деп атап көрсеткені бекер емес.
Бұл түзетулер шешуге арналған бірінші мәселе медициналық қызметтер пакеттеріне – тегін медициналық көмектің кепілдік берілген көлеміне (ТМККК) және міндетті медициналық сақтандыру пакетіне қатысты. Менің ойымша, екі пакетті бір пакетке біріктіріп, сақтандыру мәртебесіне қарамастан барлық қазақстандықтарға бір пакеттің қолжетімділігін қамтамасыз ету қажет. Менің ойымша, медициналық қызмет көрсетуді, демек, ақша ағындарын бақылау мәселесін пациенттерге (клиенттерге) аудару дұрыс емес. Ақша науқастың артынан жүруі керек. Бұл ММСЖ енгізу сатысындағы бастапқы идея болды. Алайда, шындығында бұл ақша емделушілер тіркелуі тиіс медициналық ұйымдарға түсетіні белгілі болды. Сонымен қатар, дәрігерлер мен емханаларды таңдау еркіндігі медициналық ұйымдардың нақты тізімімен және әлі толық дамымаған ауылдық жерлерде медициналық инфрақұрылыммен шектеледі.
Шешімі заң жобасында көрсетілуі тиіс ММСЖ келесі мәселе – тарифтер мәселесі, дәлірек айтсақ, олардың негіздемесі, шындығына келсек, тиімсіздігі, сондай-ақ олардың икемсіз және нақты сипатта болмауы. Денсаулық сақтау саласы мамандарының пікіріне сүйенетін болсақ, тарифтер медициналық ұйымдардың нақты тәжірибесін көрсететіндей етіп, тарифтерді түбегейлі қайта қарау керек.
ММСЖ статус-квоны сақтау енді мүмкін емес және тиісті министрлік пен Парламент тарапынан қажетті шараларды талап етеді.
Гүлмира Туқанова,
ҚР Президенті жанындағы ҚСЗИ
Стратегиялық талдау бөлімінің бас сарапшысы